Bram Kap krijgt waarderingsteken

Bram krijgt waarderingsteken

Op 13 november heeft Bram Kap het zilveren waarderingsteken ontvangen van Scouting Nederland uit handen van de regio voorzitter Simon Middendorp. Simon is de voorzitter van de regio Maasdelta, een samenwerkingsverband van Scoutinggroepen.

Verrast
Bram was gisterenavond totaal verrast toen Simon vlak voor de pauze nog even de aandacht vroeg. Bram zou naar huis gaan want hij moest weer vroeg op. Simon bedankte Bram voor al het werk wat hij voor de regio Maasdelta heeft gedaan.

Mede oprichter regio
Bram heeft aan de wieg gestaan van de omvorming van het district Zuid-Hollandse Eilanden naar de regio Maasdelta. Bram was de laatste tijd verantwoordelijk voor het programma en de deskundigheids bevordering van leiding en bestuur in het gebied rondom de Nieuwe Waterweg. Bram is altijd zeer succesvol geweest in het starten van nieuwe projecten en iedereen weet het: Bram is iemand die met veel plezier de drijvende kracht is achter veel zaken in Scouting. Bram is ook heel duidelijk waarom hij stopt: “Ik heb vele jaren voor de regio gewerkt en we zijn op de goede weg, nu ook de samenwerking op het gebied van deskundigheidsbevordering met de andere regio’s is opgezet wordt het tijd voor mij om te stoppen en het stokje door te geven”.

Bram blijft actief
Bram zal zeker niet uit Scouting verdwijnen. Bram is binnen Scouting Hellevoetsluis ook nog actief als voorzitter van de Stichting Hellevoetsluis. Nu de gemeente heeft aangegeven dat zij het Fort willen restaureren heeft Bram ervoor gekozen om al zijn tijd en aandacht op dat project te richten.

Het waarderingsteken
De vereniging Scouting Nederland kent een aantal waarderingstekens om haar waardering te laten blijken aan vrijwilligers, leden en niet-leden. Voor de vrijwilligers zijn dat het bronzen, zilveren en gouden waarderingsteken. Het zilveren waarderingsteken wordt toegekend door het Landelijk bestuur. Een waarderingsteken wordt toegekend voor alle activiteiten die de vrijwilliger binnen Scouting heeft verricht.

Scouting en vrijwilligers
Scouting investeert in zijn vrijwilligers, er is veel aandacht voor training en waardering van de vrijwilligers, op die manier is Scouting ook als je geen 12 meer bent nog steeds een leuke en lerende omgeving. De ervaring als Scout wordt door veel ook toegepast bij andere verenigingen, werk of in de politiek. Scouting staat zelfs goed op je CV!

Wil je hier meer van weten en er 100% voor gaan? Neem dan eens contact op met Tjerk Hazeveld, email: voorzitter@scoutinghellevoetsluis.nl hij kijkt graag samen met jou welke uitdagingen er voor jou zijn.

Bram krijgt waarderingsteken