Sinterklaas op bezoek

Vandaag was het weer een spannende dag bij Scouting Hellevoetsluis. Zou Sinterklaas en Zwarte Piet nog komen? Alle Bevers, Kabouters, Esta’s en Welpen waar op tijd op Fort Haerlem in afwachting van de goede Sint.

Het duurde wel even voor hij er was maar dan toch eindelijk daar was hij dan! Gelukkig kwam Sint toch ook dit jaar weer bij Scouting. Nadat de Sint eerst in het leiding lokaal nog even wat had gedronken en met de leiding had gesproken ging hij naar de Bevers. Deze jongste Scouts waren al helemaal klaar voor Sint en zijn 4 pieten. Natuurlijk werden er liedjes gezongen door de Bevers. Daarna mochten de Bevers een schoen uit trekken die de Pieten vol kruidnoten en ander lekkers stopten.

Het was wel weer verbazend hoeveel Sint van alle Beves wist zoals Peter die niet naar huis kon lopen en er toen achter kwam dat er nog kastanjes in zijn schoenen zaten! Natuurlijk had de Sint ook gezien dat sommige verhuisd waren en met de caravan op vakantie waren geeest naar Frankrijk. Nadat er nog een groepsfoto gemaakt was ging de Sint weer verder en kregen ook de andere speltakken nog een bezoekje. Helaas was de agenda van Sinterklaas te vol om nog naar de amfibieen, lucht-,land- en zeeverkenners te gaan. Gelukkig waren wel de suprises aangekomen bij die speltakken zodat er voor iedereen toch een kadootje was. De zeeverkenners zijn zelfs met zijn allen gaan gourmetten ’s avonds.

Ik heb nog even gevraagd of Sint ook volgend jaar weer langs wil komen….. De Sint was zelfs verbaasd! Natuurlijk komt hij volgend jaar weer op bezoek bij Scouting Hellevoetsluis.!