Corona en Scouting (update 2 september 2021)

“Onderweg naar normaal” … Rekeninghoudend met de versoepelde coronamaatregelen starten we het nieuwe scoutingjaar ‘weer als vanouds’. Alle speltakken zien we vanaf 11 september weer op zaterdagochtend op het fort of op Oosterland op de oude bekende tijden (zie de agenda). We moeten realistisch zijn, het covid-19-virus is in vele varianten nog aanwezig en vanuit de overheid zijn er nog maatregelen waar we bij Scouting ook rekening mee moeten houden. Onze Richtlijnen zijn aangepast op basis van het factsheet van Scouting Nederland vanaf 16 augustus 2021.

• Alle speltakken kunnen opkomsten houden.
  • Er zijn GEEN gespreide opkomsttijden meer
  • De gezondheidscheck blijft voor iedereen verplicht.
  • Ouders mogen blijven kijken bij opkomsten*, maar moeten zich houden aan de 1,5-meter-afstand-regel.

* Bij opkomsten met meerdere speltakken tegelijk vragen we ouders niet te komen kijken. Zoals bijvoorbeeld bij het overzwemmen op 4 september. Dit zal via facebook gestreamd worden zodat ouders en andere belangstellenden toch kunnen meekijken.

De bekende gezondheidscheck voorafgaand aan elke opkomst is voor alle speltakken een voorwaarde. Wie wanneer 1,5 meter afstand moet houden is na te lezen in de Richtlijnen. Houd je aan de afspraken, voor jezelf en voor een ander.

We blijven alle ontwikkelingen in de gaten houden.

Bestuur Scouting Hellevoetsluis, 2 september 2021