Corona en Scouting (update 31 mei 2021)

De verdere versoepelingen die in de persconferentie van 28 mei zijn aangekondigd gaan met ingang van 5 juni in. Dit keer betekent het opnieuw dat we bij Scouting weer meer mogelijkheden krijgen voor onze opkomsten. Onze Richtlijnen zijn aangepast op basis van het factsheet van Scouting Nederland vanaf 5 juni 2021.

• Alle speltakken kunnen weer opkomsten houden.
  • Leden van 18+ (loodsen, pivo’s en stamleden) moeten nog 1,5 meter afstand houden, behalve bij sport en spel-activiteiten waar dat niet lukt en niet meer dan 50 mensen.
  • De gezondheidscheck blijft voor iedereen verplicht.

We houden nog steeds de gespreide opkomsttijden. De bekende gezondheidscheck voorafgaand aan elke opkomst is voor alle speltakken een voorwaarde. Wie wanneer 1,5 meter afstand moet houden is na te lezen in de Richtlijnen. Helaas mogen ouders niet blijven kijken, we hopen eigenlijk dat dat snel weer mogelijk is. Houd je aan de afspraken, voor jezelf en voor een ander.

Scouting Nederland heeft samen met andere landelijke jeugdorganisaties met de overheid en het RIVM gesproken over de mogelijkheid van op kamp gaan. Er is een kampprotocol afgesproken en onze speltakken zijn er bekend mee. De voorbereidingen zijn in volle gang om strakjes -ook corona- veilig op kamp te gaan.

Alles onder voorbehoud van verdere ontwikkelingen. We blijven alle ontwikkelingen in de gaten houden.

Bestuur Scouting Hellevoetsluis, 31 mei 2021