Nieuw erelid Nancy

Uit waardering voor haar jarenlange enthousiaste, sfeerbrengende en creatieve inzet voor onze groep is Nancy Lensen het erelidmaatschap aangeboden van Scouting Hellevoetsluis.

Generaties welpen zijn onder de bevlogen leiding van Ikki opgegroeid. Nancy was dol “haar meiden”. Ook buiten de normale opkomsten was er ruimte voor Scouting en organiseerde ze o.a. deelname aan de avond- en later de fietsvierdaagse. Als teamleider van de Shanti Horde kwam ze altijd op voor de welpen en haar team.

Haar creativiteit bracht sfeer bij onze activiteiten. Wie herinnert zich niet de complete metamorfose van het leidinglokaal tijdens Jota in een ‘huiskamer’, ‘candybar’, of wat het thema van dat jaar ook was.
Voor ons 65-jarig bestaan heeft ze meters aan lapjes, lakens en biasband door haar handen laten gaan en daar een feestelijke vlaggenlijn van honderden meters van gemaakt; het staat symbool voor de verbinding tussen alle leden van onze groep.

Ook regionaal maakte ze zich sterk voor scoutingavonturen voor alle welpen. Nancy was jarenlang actief bij de Welpen-Zuid van de Regio en heeft menig mooi welpenfeest mee helpen organiseren.

Afgelopen zaterdag is het erelidmaatschap aan haar uitgereikt door Linda en Lauret terwijl de welpen van de Shanti Horde en de Dahinda Horde vrolijk danste op het Vliegerlied en stamleden ‘haar’ vlaggenlijn omhoog hielden.