De restauratie gaat serieuze vormen aannemen

Wat gaat er gebeuren?

• De scheuren in de gevel zullen worden gerepareerd.
  • De hardstenen blokken waar de scharnieren van de luiken in zitten worden vervangen waar nodig.
  • Kapotte stenen worden vervangen. De bedoeling is dat de gevel straks er weer mooi uitziet.
  • De afwaterings constructie zal ook zoveel mogelijk gangbaar worden gemaakt. Hiervoor wordt het dak deels afgegraven om te zien hoe het dak er feitelijk uit ziet. De afwatering vanaf het dak loopt door de tussenmuren naar twee waterkelders.

Voor deze ervaren aannemer moet dat allemaal lukken. O.a. de toren van Goedereede is ook door deze aannemer gerestaureerd. In 2012 wordt de binnenkant van het fort opgeknapt, maar alle betimmering zal blijven zitten. Alleen de trap en de gangen zullen zoveel als mogelijk aangepakt worden.Als Scouting blijven wij gewoon van het gebouw gebruik maken.De aannemer zal ook zorgen voor een veilige omgeving, maar het blijft natuurlijk altijd goed om ook goed uit te kijken voor jezelf! Mocht je toch een gevaarlijke situatie tegenkomen meldt dit dan direct bij leiding of bestuur.