Een nieuwe penningmeeester

Scouting Hellevoetsluis heeft sinds kort een nieuwe Penningmeester! Wij zijn  erg blij met de versterking van Peter in het bestuur. Wil je meer weten over Peter lees dan even verder

{gallery}08peter{/gallery}

Waarschijnlijk ben ik voor vele al een bekend gezicht, maar toch wil ik langs deze weg mijzelf  nogmaals voorstellen. Ik ben
Peter Rausch vader van Thijs (Orca’s) en Bram (Esta’s). Beide zijn sinds een jaar lid van Scouting Hellevoetsluis en gaan iedere week met veel plezier naar de opkomst. Toen eind vorig jaar naar een nieuwe penningmeester werd gezocht heb ik na enige tijd wikken en wegen de stap gezet om deze uitdaging aan te gaan.

In het dagelijks leven ben ik (technisch) project manager bij Siemens IT Solutions and Services. Ik leid met name technisch georiënteerde IT implementaties en outsourcing trajecten, projecten variëren in omvang van enkele weken tot maanden. Momenteel leid ik samen met een collega, hij de organisatie en communicatie en ik de techniek, het outsourcing traject voor de Provincie Noord Holland. Dit betekent lange dagen waarbij ik veel reisuren maak.

In mijn spaarzame vrije tijd probeer ik nog tijd te vinden om te zeilen met onze zeilboot (
30 voet Jeanneau). Zeker in de zomertijd probeer ik minimaal 1 avond te gaan zeilen en als de omstandigheden het toelaten ook in de weekenden (helaas te weinig). En in de winter wacht uiteraard het onderhoud.

Mijn passie voor zeilen heb ik overigens opgedaan als zeeverkenner bij de RMWG een scouting vereniging in Voorburg. Zomers om het weekend een weekend naar de Kaag om te zeilen en 2 weken op kamp en in de winter het onderhoud van de vletten. Mijn laatste kamp was met 5 loodsen met een zeilsloep door Nederland, via Amsterdam over het IJsselmeer naar Friesland en via de randmeren terug.

In de afgelopen maanden is dat het Scouting gevoel weer hellemaal teruggekomen en zie ik iedere zaterdag weer een enthousiaste groep vrijwilligers leidinggeven aan een grote groep even enthousiaste jeugdleden. Ter ondersteuning van dit enthousiasme wil ik graag mijn bijdrage leveren als penningmeester. Mochten er vragen zijn, ben ik op zaterdagen vaak op het fort of op Oosterland te vinden aan het begin of einde van de opkomst. Daarnaast ben ik uiteraard ook per email of telefonisch te bereiken.

Peter Rausch

+ penningmeester@scoutinghellevoetsluis.nl