Eerste scouts behalen bronzen award

Een mooie prestatie: Kevin Beijen en Rick van der Kolk van Scouting Bataven Ludger uit Hengelo hebben The International Award For Young People, niveau brons behaald! Zij zijn de eerste scouts die de bronzen award behalen. Ook de gouden award is al eens behaald binnen Scouting. Komende zondag wordt de bronzen award tijdens een feestelijke bijeenkomst officieel uitgereikt aan Kevin en Rick.

The International Award For Young People

The International Award For Young People onderscheidt zich van de andere drie awards die binnen Scouting kunnen worden behaald door het individuele karakter. Het is een award waar je als scout, explorer of roverscout individueel aan werkt en de award kent verschillende niveaus: brons, zilver en goud. Daarnaast kunnen niet alleen scouts de award behalen, ook andere jongeren kunnen via middelbare scholen meedoen aan dit programma. Wereldwijd hebben al meer dan 8 miljoen jongeren deelgenomen aan het programma om zo hun praktische en sociale vaardigheden verder te kunnen ontwikkelen. Vaardigheden die waardevol zijn gebleken voor hun persoonlijke en professionele ontwikkeling.

Vrijwilligerswerk en talent

Kevin en Rick hebben een aantal uitdagingen moeten doen voor het behalen van de bronzen award. Zo hebben ze zich ingezet voor de maatschappij door vrijwilligerswerk te doen, zich verdiept in een sport, hun eigen talent ontwikkeld en zijn ze op expeditie geweest. In het Scouting Magazine van september 2014 kun je alles lezen over de ervaringen van Rick en Kevin.

Rick en Kevin, gefeliciteerd met het behalen van deze prachtige prestatie!

award3

Lees verder op de site van Scouting Nederland