Enthousiaste leiding

Ook dit jaar zijn we gestart met aanstekelijk enthousiaste leiding. Sprekend voor hun enthousiasme is het prachtige overzwemparcours dat bij de start na de zomer is uitgedacht en opgebouwd. Elke zaterdag zijn ca. 45 vrijwilligers actief met mooie scouting opkomsten. Er worden met elkaar spellen bedacht en programma’s gemaakt en elke week kunnen we zien hoe leuk dat uit pakt. Het plezier dat de kinderen er aan beleven geeft weer energie om nieuwe spellen en programma’s te bedenken.

Bij Scouting Hellevoetsluis hebben we een grote groep vrijwilligers die al jarenlang actief bij ons is. Natuurlijk zijn er in de zomer wisselingen. Vrijwilligers die stoppen of juist weer terug komen, nieuwe vrijwilligers die we welkom heten en jeugdleden die doorstromen en leiding gaan geven. Zo is er dit jaar een bijna compleet vernieuwd amfibieënteam en hebben landverkenners en bevers versterking gekregen. Enkele roverscouts lopen stage bij verschillende speltakken om te kijken waar ze kunnen/willen helpen.

Als scoutinggroep willen we meer aandacht besteden aan onze leiding. Er komen meer praktijkbegeleiders die leiding(teams) kunnen helpen met het behalen van competenties en het bedenken van programma’s als daar behoefte aan is. Want als onze leiding het naar hun zin heeft, dan merken de jeugdleden dat ook.

Er zijn nog enkele speltakken waar we dringend op zoek zijn naar nieuwe mensen. Zo kunnen we nog bever-, welpen- en orcaleiding gebruiken. Als je belangstelling hebt, kun je contact opnemen met onze groepsbegeleider Laura Boender. Mail Laura@scoutinghellevoetsluis.nl en informeer naar de mogelijkheden.

(foto: landverkennerleiding Dennis)