Veel nieuwe leden

Na de zomer zijn 49 jeugdleden overgezwommen naar de volgende speltak. Bevers en welpen hebben voor de vakantie al kunnen kijken waar ze graag naar toe wilden en het is (bijna) gelukt om iedereen naar de speltak naar keuze te laten overzwemmen. Dat was ook het langverwachte moment dat we een 20 tal kinderen van de wachtlijst konden oproepen. Een feest voor velen. Sommige kinderen stonden al bijna een jaar op de wachtlijst. We bedanken hen voor het geduld en hopen dat ze een leuke tijd bij scouting gaan beleven.

We hebben op dit moment ca. 220 jeugdleden en daar zijn we heel erg blij mee. Daarnaast stappen elke week kinderen met hun ouders binnen met de vraag of ze op scouting mogen. Dat blijft hartverwarmend. Ze mogen een keertje snuffelen en kunnen zich inschrijven. Alleen … er is een nieuwe wachtlijst ontstaan voor de bevers, jongens welpen, amfibieën, landverkenners en orca’s. Dat komt vooral omdat we niet meer kinderen toelaten dan dat de leidingteams aan kunnen. We werken voortdurend aan het versterken van onze leidingteams en dat lukt ook aardig. Zodra we leidingteams kunnen vergroten en zij er klaar voor zijn, kunnen we ook weer kinderen toelaten. Onze ledenadministratie houdt hierover contact met de teamleiders en de aspirant-leden.