Explorers op zijn zomers

Veel gelach, veel geschreeuw en veel gepraat; scouts liepen af en aan op Fort Haerlem. Menig voorbijganger zal zich dan ook hebben afgevraagd wat er aan de hand was bij het scoutingcentrum van Scouting Hellevoetsluis…  Deze vrijdagavond was er een speciale opkomst voor de explorers van Scouting Hellevoetsluis (zelfstandige speltak van 14 tot 18 jaar)  en omstreken, want het was weer tijd voor de jaarlijkse Winterhike! Bij deze Winterhike verzamelen alle scoutinggroepen uit de regio zich op een beginpunt, en lopen dan vanaf daar een hike (tocht) naar een ander verzamelpunt ergens in de omgeving. Tijdens deze tocht moet je zelf de weg zoeken met behulp van routekaarten of bijvoorbeeld kralenkettingen, en kom je onderweg langs allerlei ‘stops’ waar je opdrachten moet uitvoeren voor extra punten of waar je iets lekkers te eten of te drinken krijgt. Wie uiteindelijk het snelste aankomt bij het eindpunt én de meeste punten heeft verzameld bij de opdrachten wordt de winnaar, en krijgt behalve de eeuwige roem ook nog eens een lekkere taart! {gallery}08winterhike{/gallery}

Dit jaar was het dus de beurt aan Scouting Hellevoetsluis om al deze scouts te ontvangen en als beginpunt van de hike te fungeren. Vanaf hier moesten de explorers een tocht van ongeveer twintig kilometer lopen richting Ouddorp, waar het eindpunt was. Natuurlijk had de Winterhike ook weer een thema, en dit keer was dat ‘Zomer’! Alle explorers moesten dus alvast vooruit denken en in zomerse kledij komen, wat uiteindelijk resulteerde in heel veel hawaïslingers, zomerhoeden, bikini’s, zonnebrillen en zelfs paashazenpakken. Als vanzelfsprekend hadden ook alle opdrachten die tijdens de hike moesten worden uitgevoerd met dit thema te maken. Zo moesten de explorers hét beste zomerfeest van 2008 verzinnen, een heel groot stuk over het strand en door de duinen lopen en zo zomers mogelijk met z’n allen op de foto gaan. Bij het eindpunt werden alle deelnemers ontvangen in het clubgebouw van de scoutinggroep Jan Joosten in Ouddorp, waar ze lekker konden uitrusten bij een warm kampvuur. Zodra alle groepen waren aangekomen, werd de prijsuitreiking gehouden en werd de winnende groep verblijd met een lekkere taart. Hierna nog wat bedankwoordjes en toen kon iedereen rond een uur of vier ’s nachts en ijskoud, maar met een geweldige nacht achter de rug weer naar huis toe!

Lijkt het je wel wat?! Veel gezelligheid, nieuwe mensen en leuke activiteiten?! En ben je tussen de 14 en 18 jaar?! Kom dan gerust een keertje meedoen met ons! Of ben je al ouder dan 18 jaar, en toch geïnteresseerd?! Wij zoeken ook nog mensen die leiding willen geven! Je bent welkom op zaterdagochtend tussen 10 en 12 uur of stuur een mailtje naar info@scoutinghellevoetsluis.nl. Tot snel?!