Locaties

Fort Haerlem

Het clubhuis van Scouting Hellevoetsluis is gevestigd in het monumentale Fort Haerlem.

Adres : Plein Fort Haerlem 1, Hellevoetsluis
Telefoon : 0181 311648 (alleen tijdens opkomsten op zaterdagochtend)
Postadres : Postbus 235, 3220 AE  Hellevoetsluis
Mailadres : info@scoutinghellevoetsluis.nl

{mosmap width=’800’|height=’400’|lat=’51.823239’|lon=’4.127094’|zoom=’17’|zoomType=’Large’|zoomNew=’4’|mapType=’map’|showMaptype=’1’| overview=’0’|text=’Scouting Hellevoetsluis, Plein Fort Haerlem 1, Hellevoetsluis|tooltip=’Scouting Hellevoetsluis’|marker=’1’|align=’left’}

Parkeertip

Parkeren op Plein Fort Haerlem is alleen toegestaan in de daarvoor aangewezen parkeerplaatsen. Voor fout parkeren worden door de toezichthouders boetes uitgedeeld! Meer parkeerplaatsen zijn te vinden langs de haven en de grote parkeerplaats achter het gemeentehuis.

Geschiedenis Fort Haerlem

Fort Haerlem is een monument uit 1881 dat onderdeel is van de verdedigingswerken van Hellevoetsluis. Het is in 2012-2013 volledig gerenoveerd. Sinds 1972 huurt Scouting Hellevoetsluis lokalen in het fort en houdt bij het inrichten van ons clubhuis voor onze activiteiten rekening met de historische betekenis van het gebouw. Meer over de interessante geschiedenis van Fort Haerlem is te vinden bij Stichting Verdedigingswerken Hellevoetsluis.

ZVC Oosterland

Van april t/m oktober zijn de jonge waterscouts (Orca’s en Zeeverkenners) te vinden in een klein clubhuis op het Zeeverkennerscentrum Oosterland aan het Brielse meer.

Adres : Heindijk, Brielle

{mosmap width=’800’|height=’400’|lat=’51.921264’|lon=’4.157059’|zoom=’15’|zoomType=’Large’|zoomNew=’4’|mapType=’map’|showMaptype=’1’| overview=’0’|text=’Scouting Hellevoetsluis, Zeeverkennerscentrum Oosterland, Heindijk 8, Brielle|tooltip=’Scouting Hellevoetsluis’|marker=’1’|align=’left’}

Routebeschrijving ZVC Oosterland

Over de Rijksstraatweg naar Brielle. Deze weg vervolgen tot aan de rotonde (na de watertoren). Op de rotonde naar links richting Oostvoorne (N218). Ná het pompstation FireZone eerste weg rechts (Koolhoekweg). Aan het eind met de bocht mee naar links (Bollaarsdijk). Eerste weg rechts (Oosterlandseweg). Daar staat ook een bordje richting ZVC Oosterland. Deze weg helemaal volgen tot aan een parkeerplaats. Daar de dijk naar rechts oplopen en na ca. 150 meter is het ZVC Oosterland te vinden.

Hoe je bij het Zeeverkennerscentrum Oosterland komt vind je hier.