Geslaagde BP dag!

Elke jaar staan we stil bij de geboortedag (22 februari) van Baden Powell, de stichter van Scouting. Zo ook dit jaar. Op zaterdag 20 februari was er een gezamenlijke opening en is met een collectebus rond gegaan voor een kleine bijdrage. Het opgehaalde geld wordt altijd besteed aan een doel dat verband houdt met Scouting in z’n algemeenheid. Dit jaar ging een deel naar Stichting iNZet.

Maar …. de welpen hadden zelfs een hele ludieke actie bedacht: zij hadden lege statiegeld flessen ingezameld en de opbrengst daarvan was voor Stichting iNZet. Scouting Hellevoetsluis heeft uit haar BP collectepotje deze opbrengst verdubbeld tot …. € 243,80. De mensen van deze stichting zijn scouts die een samenwerking zijn aangegaan met scoutinggroepen in Afrika. Een prachtige besteding die heel welkom was. Op 20 februari waren mensen van Stichting iNZet in Hellevoetsluis om samen met de welpen een leuke scoutingdag te beleven en konden ze ook de cheque in ontvangst nemen met het opgehaalde geld.