GO 2015

Groepsontwikkeling 2015 loopt door naar 2016. Met de respons van ouders (34%), jeugdleden (20%) en kader-, plus- en roverscouts (42%) op de enquête zijn de regiocoach Simon en seniorcoach José aan de slag gegaan. Zij hebben alles samengevat en toespitst naar sterke en zwakke punten. Extra mooi was dat alles vergeleken kon worden met de Groepsontwikkeling in 2010.

“Een cadeautje”, noemden zij de resultaten terecht. Wij konden een kijkje nemen op onze eigen Scoutinggroep door de ogen van ouders, jeugdleden en kaderleden. We doen het goed, we hebben een goudmijn in de vorm van het uitzendbureau (!) en we hebben nog verbeterpunten kunnen noteren. Daar gaan we mee aan de slag.

Bedankt voor alle complimenten! “Enthousiaste leiding •— goede organisatie •— teamverband/saamhorigheid •— ontspannen sfeer • mooie locatie •— samen zelfstandig zijn”.

Maar ook bedankt voor de punten van aandacht!Planning is soms lastig  • beter letten op pesters • kinderen druk, te stoer, omgang met elkaar •— aandacht voor scoutingtechnieken”.

Op zaterdag 28 november 2015 zijn kader- en bestuursleden flink aan de slag gegaan met de uitkomsten van deze enquetes en 26 maart 2016 hebben we genoteerd om nog eens bij elkaar te gaan zitten en te kijken of we op de juiste weg zijn.