Groot feest bij Scouting Hellevoetsluis

Afgelopen zaterdag was een drukke dag voor de Scouts van Scouting Hellevoetsluis. De Orca’s en Zeeverkenners deden ’s morgens mee met Bezem in de Mast, waarbij zij zwerfafval opruimden in De Bernisse. Andere speltakken waren al druk bezig met hun sketch die ze ’s avonds met Sint Joris zouden opvoeren. ’s Middags waren er voor de kinderen in de Scout-leeftijd ( vanaf groep 7 tot 15 jaar) kookwedstrijden. Met 10 euro op zak werden zij op pad gestuurd om boodschappen toe doen om daarmee een complete maaltijd met een voor-, hoofd- en nagerecht te koken, om die vervolgens zelf op te eten. Door een vakkundige jury werden de maaltijden gekeurd, waarbij niet alleen op smaak (waarbij ook heel dapper werd geproefd) maar ook op samenwerking, hygiëne en aankleding werd beoordeeld.

’s Avonds werd tijdens het Sint Jorisfeest een groot vuur gestookt door de landverkenners. Er werden veel liedjes gezongen en de ingestudeerde sketches, met als thema Sprookjes, werden opgevoerd. De Kabouters verluchtigden het geheel met een aantal uitbundige yells.