Help ons bij het vinden van winterstalling lelievletten

Dringend gezocht: botenloods / winterstalling lelievletten

Voor de komende winter zoeken we dringend een loods, schuur, plek voor onze lelievletten. In de wintermaanden is het – na het plezier op het water in de zomermaanden – tijd voor het noodzakelijke onderhoud van de stalen vletten. De zeeverkenners doen dat zelf, terwijl de orca’s in de wintermaanden op het fort het onderhoud van het houtwerk voor hun rekening nemen.

Hebben we dan geen botenloods? Nee … Jarenlang hebben we gebruik kunnen maken van een boerenschuur die bij de gemeente in eigendom was. Toen die verkocht werd kregen we voor het onderhoud de beschikking over een loods aan de Haringvlietweg. Vorig jaar is die loods verkocht en was er geen plek meer voor het noodzakelijk onderhoud aan de vletten. Afgelopen winter is met veel inspanning gepoogd om het onderhoud van de lelievletten op peil te houden. Omdat we niet beschikken over een overdekte plaats, is dit slechts gedeeltelijk gelukt, We hebben veel gekeken naar locaties, maar het is ons als groep niet gelukt om iets te vinden waar het onderhoud kan gebeuren.

Daarom … zoeken we een loods, schuur, plek voor komende winter – en hopelijk voor langer – om het onderhoud te kunnen doen. Weet iemand een geschikte loods, schuur, plek? Mail met bram@scoutinghellevoetsluis.nl

Daarom ook … moeten we actief op zoek naar een geschikte plek. Wie wil ons helpen zoeken? Er is een werkgroep in het leven geroepen die nog wat mensen kan gebruiken. Meld je aan en help ons met het vinden van een geschikte plek. We vragen van deze werkgroep om onze voelsprieten te zijn en een eerste contact te leggen met eigenaren van mogelijke locaties.

Kortom, wie wil ons helpen zoeken? Graag je beschikbaarheid aangeven door een e-mail te sturen aan bram@scoutinghellevoetsluis.nl.