Hitte op vestingdagen wordt spetterfestijn voor Scouts

Het was nog vakantie, maar een aantal vrijwilligers van Scouting Hellevoetsluis was vorig weekend tijdens de Vestingdagen op zaterdag en zondag al weer actief. Tijdens de Vestingdagen presenteerden de scouts zich op het plein voor Fort Haerlem. Kinderen konden spelletjes doen, armbandjes knopen, op de gepionierde wip zitten en nog veel meer.

Door het mooie weer liep de temperatuur op het plein flink op en lieten niet veel bezoekers zich zien op het plein. Verdeeld over twee dagen kwamen zo’n 80 bezoekers. Maar scouts zouden geen scouts zijn als ze in de hitte geen aanleiding zagen om creatief uit de hoek te komen. De alternatieve partytent voor schaduw was al gepionierd en met een tuinslang en tuinsproeier werd binnen de kortste keren een waterballet georganiseerd. Al eens met 32 graden touwtje gesprongen onder een heerlijke egendouche? Ook een aantal vestingdagenbezoekers (jong, oud en hond) liet zich verleiden tot dit uitermate verleidelijke en verkoelende spelletje. Het werd een gezellig weekend.

Inmiddels zijn de opkomsten weer begonnen. Op 1 september zwemmen de oudste kinderen weer over naar de volgende speltak. De week daarna komen weer een aantal nieuwe kinderen kijken of scouting ook iets voor hen is.