Podium voor Scouting Hellevoetsluis

Het waterwerk (Orca’s, Zeeverkenners, Wilde Vaart, Loodsen / Leiding) van Scouting Hellevoetsluis hadden in het weekend van 8 en 9 september 2012 de 43ste Roei-, Zeil- en Wrikwedstrijden (RZW). De wedstrijden werden gehouden op ‘Zeeverkenners Centrum de Visserij’ en duurde het hele weekend.

Vanwege de windverwachtingen werd op er zaterdag gezweet (roeien en wrikken, je boot voortbewegen door middel van één riem achterop de boot) en op zondag gezeild. Op zondag werd, na het zeilen, nog de finale roeien voor de Zeeverkenners geroeid met twee boten van Scouting Hellevoetsluis in de finale. De Orca’s hebben niet meegezeild voor het klassement maar zijn ‘vrij’ wezen zeilen rondom de haven. Naast het prachtige weer waar we van mochten genieten werden er ook nog diverse podiumplaatsen bereikt, uiteraard met de bijbehorende prijzen. Vooral bij het roeien scoorde Scouting Hellevoetsluis goed. Zo werd bij de Zeeverkenners (12 – 16 jaar) een bronzen medaille op de lange afstand roeien binnen gehaald en een gouden medaille voor de korte afstand roeien. Ook voor de loodsen / leiding categorie (18+) werd het weekend een prijzenregen met diverse podiumplaatsen. Zo werd er een gouden medaille binnen gehaald op de korte afstand roeien (je kan immers als leiding niet achterblijven als je Scouts ook goud winnen 🙂 ). Daarnaast werd er door de leiding een zilveren medaille binnen gehaald op de lange afstand roeien en een zilveren medaille voor het wrikken. Ondanks de wind werd er dus nog wel gezeild op zondag, waarbij de loodsen/leiding derde werden. Met grote trots vanwege de medailles werden op zondagavond de laatste spullen opgeruimd en ging iedereen voldaan naar huis.