In memoriam Dhr. J. Nooteboom

In memoriam

Helaas hebben we vernomen dat meneer Nooteboom zondag 13 oktober is overleden.

alt

Joop Nooteboom is vanaf 1965 van grote waarde voor onze groep geweest. Hij begon als assistent welpenleiding bij de toenmalige scoutinggroep Voornse Trekkers en is altijd betrokken gebleven; als stuurman en schipper bij de Zeeverkennerswacht en bij de realisatie van drie nieuwe zeilvletten. Heel belangrijk is zijn aandeel bij de ingebruikname van Fort Haerlem als clubhuis in 1972. Daarnaast was hij ook actief bij andere scoutingactiviteiten, waaronder als staflid van het Nawaka in 1968 en 1972. Tussen 1975 en 1985 heeft hij zich vooral ingezet voor nieuwe scoutinggroepen: de huidige Scoutinggroep Goedereede in Stellendam en Scouting Jan Joosten in Ouddorp. In 1985 kwam hij weer actief terug in Hellevoetsluis als technisch man, wat hij tot in zijn laatste dagen met grote passie deed. Zijn kunde en kennis werden door meerdere scoutinggroepen in de regio en Admiraliteit no. 14 aangesproken.

We zullen aan Joop Nooteboom, voor velen van ons: meneer Nooteboom, terugdenken als een scout in hart en nieren. Hij stond altijd klaar voor een ander en had grote belangstelling voor iedereen. Door zijn enthousiasme en inzet voor scouting heeft hij veel kunnen bijdragen aan scouting in onze omgeving. Voor Scouting Hellevoetsluis is hij niet alleen sinds 1972 erelid, maar meer een familielid waar we met een warm respect afscheid van nemen.