Jaaaaaa, we zijn weer begonnen!

Zaterdag was de opening van het nieuwe scoutingjaar een feest voor alle scouts en vrijwilligers!

Om 7 uur in de ochtend pruttelde de koffie al voor de vele vrijwilligers die het parcours voor het overzwemmen gingen opbouwen. Want om half twee werd door voorzitter Lauret de eerste opkomst na de zomer met alle speltakken geopend. Nadat de vlag gehesen was en elke speltak de wet had opgezegd liet Borre het hele parcours zien. Opnieuw een uitdagend parcours. Met pionierpalen was een zigzagparcours gebouwd met balanceeracts en klim- & hangonderdelen waarbij een helpende hand af en toe handig kan zijn. Dan komt er een splitsing: bevers & welpen gaan rechtsaf, kruipen onder het groene net door, klimmen de Groene valk op en nemen de waterglijbaan naar beneden om daarna in het zwembad te slingeren. De scouts en explorers gaan op de splitsing linksaf, klimmen over het witte net omhoog om over de hoge luchtbrug naar de Groene valk te lopen en met de waterglijbaan naar beneden te roetsjen en dan als laatste het zwembad in te slingeren. De vlaggen van alle speltakken hingen aan de luchtbrug wat een extra feestelijk tintje aan dit overzwemfeest gaf.

Onder een lekker en warm zonnetje legden 48 kinderen en 4 nieuwe leiding het parcours af om over te zwemmen naar hun volgende speltak. Ze werden door hun nieuwe speltak langs het parcours geholpen en aangemoedigd om uiteindelijk bij het zwembad(je) verwelkomd te worden. Best spannend en dan ook nog voor het oog van de livestream en alle leden en vrijwilligers van Scouting Hellevoetsluis.

Na het overzwemmen mochten alle leden het parcours verkennen en daar werd gretig gebruik van gemaakt. Menigeen ging met een nat pak naar huis.

Dank aan alle helpers van het opbouwen en de mannen van de techniek. Een paar mensen noemen toch even omdat zij de kar getrokken hebben. Dank je wel Esther & Tom voor de organisatie van het opbouwen. Dank je wel Arno en Maarten voor de techniek. Het was geweldig !!!

Volgende week weer ‘gewoon’ opkomst en dan komen alle nieuwe leden van de wachtlijst ook eindelijk naar Scouting. We hebben er zin in!