Jaaaaaa, we zijn weer begonnen!

Zaterdag 4 september was de opening van het nieuwe scoutingjaar een feest voor alle scouts en vrijwilligers!

Om 7 uur in de ochtend pruttelde de koffie voor de vele vrijwilligers die het parcours voor het overzwemmen gingen opbouwen. Want om half twee werd door voorzitter Lauret de eerste opkomst na de zomer met alle speltakken geopend – nou ja, behalve de zeeverkenners want die waren lekker aan het varen op het Brielse Meer. Onder een vrolijk en warm zonnetje legden 48 kinderen en 4 nieuwe leiding het parcours af om over te zwemmen naar hun volgende speltak. Ze werden door hun nieuwe speltak langs het parcours geholpen en aangemoedigd om uiteindelijk bij het zwembad(je) verwelkomd te worden. Best spannend en dan ook nog voor het oog van de livestream en alle leden en vrijwilligers van Scouting Hellevoetsluis. Na het overzwemmen mochten alle leden het parcours verkennen en daar werd gretig gebruik van gemaakt. Menigeen ging met een nat pak naar huis.

Dank aan alle helpers bij het opbouwen en de mannen van de techniek. Het was fantastisch!

Volgende week weer ‘gewoon’ opkomst en dan komen alle nieuwe leden van de wachtlijst ook eindelijk naar Scouting. We hebben er zin in!