Jamboree on the air and internet

Vanaf vrijdag 15 oktober 22.00 uur tot en met zondag 17 oktober 12.00 uur is het voor de Scouts van Scouting Hellevoetsluis JOTA/JOTI. Scouts van over de hele wereld zoeken dan weer contact met elkaar via zenders en het internet. Natuurlijk doen de Hellevoetse Scouts hier ook aan mee.

De voorbereidingen zijn al in volle gang. In het clubhuis, Fort Haerlem, wordt een computernetwerk aangelegd en de zendmast wordt bovenop het Fort geïnstalleerd. Het zenden en internetten gaat dag en nacht door en het is natuurlijk de sport contact te zoeken met Scouts uit andere landen, het liefst zo ver mogelijk weg. Een paar speltakken slapen op het Fort en de jongere Scouts hebben een extra leuke opkomst met allerlei spelletjes. Wie het leuk vind om een kijkje te komen nemen is van harte welkom. Het clubhuis bevindt zich in Fort Haerlem in de Vesting.