Scouts in de Wilde Weide

Zaterdag 2 oktober werd de nieuwe natuurspeeltuin de Wilde Weide geopend. Toen het bestuur van de speeltuin vroeg of Scouting wilde bijdragen aan het openingsfeest hebben we geen moment geaarzeld! s’ Morgens verrichtte wethouder Jorina de Jongh de opening. In haar toespraak refereerde ze aan Scouting, waar kinderen nog de kans krijgen om zorgeloos buiten en in de natuur te spelen. Iets wat op veel plekken niet meer mogelijk is.

{gallery}10speeltuin{/gallery}

Vandaar ook de nieuwe speeltuin. Een paar speeltoestellen en verder veel ruimte, water, een natuurtheater en een kampvuur kuil. Rond die laatste plek hadden wij ons bivak opgetrokken. De Rowans verzorgden het brood en marshmallow bakken op het kampvuur. Voor heel veel kinderen de eerste keer dat ze zo iets deden. En ondanks dat het deeg ter plekke werd gemaakt in een oude pan en geen kans kreeg om te rijzen en vervolgens een mooie zwarte korst kreeg was het ‘het lekkerste brood’ wat ze ooit hadden gegeten. Uiteindelijk werden er zeven pakken broodmix doorheen gejaagd. Een andere attractie was het petfles schieten dat verzorgd werd door de luchtverkenners. Ook hier was de rij kinderen lang. En gezien het aantal volwassen toeschouwers hadden die waarschijnlijk ook best zo’n fles de lucht in willen laten vliegen. De bevers hielden hun opkomst in de speeltuin. Dit maakte veel ouders met jonge kinderen nieuwsgierig naar Scouting. Scouting heeft haar steentje bijgedragen aan dit openingsfeest. Maar misschien nog wel belangrijker, we hebben een hele leuke dag gehad.