Jarige Scouts trakteren taart aan jarige gemeente

Scouting Nederland bestaat honderd jaar. En wie jarig is trakteert! Een aantal Scouts van Scouting Hellevoetsluis ging daarom naar de Nieuwjaarsreceptie van de gemeente en bood vol trots een grote verjaardagstaart aan de burgemeester aan. {gallery}10nieuwjaarsreceptie{/gallery}

Een mooie gelegenheid want de gemeente bestaat dit jaar zelf 50 jaar. De ene jarige trakteerde dus de andere jarige. De burgemeester was dan ook aangenaam verrast en kon de traktatie zeer waarderen.  2010 is voor Scouting Hellevoetsluis een belangrijk jaar. De gemeente heeft besloten Fort Haerlem te restaureren en dat betekent dat de huurders van het Fort, en daar is Scouting er één van, voor een lastige periode staan. Gelukkig is de samenwerking met de gemeente goed en het vertrouwen is er dat 2010 een echt feestjaar wordt.
´ Tijd voor taart´ is de start van het feestjaar voor alle Scoutinggroepen in Nederland. In de loop van het jaar wordt een aantal landelijke en regionale evenementen georganiseerd, waaronder een landelijke feestdag in Utrecht en een internationaal kamp in Roermond. Scouting is misschien een oude maar wel heel levendige vereniging. De Hellevoetse Scouts zullen hier dus zeker van de partij zijn!