Jochem van Waarde

Hey,

Ik ben Jochem ik ben 19 jaar oud en woon al heel mijn leven in Hellevoetsluis, wat ik ook al heel mijn leven doe is Scouting. Sinds ik een kleine bever was ben ik al elke zaterdag te vinden op Scouting. Na de bevers ben ik naar de welpen gegaan en vandaar uit naar de Orca’s daarna door nog door gegaan naar de Zeeverkenners en als laatste de Wildevaart.

Sinds kort ben ik terug bij de Orca’s maar nu als leiding. Ik vind de Orca’s is toch wel de leukste speltak van Scouting. Want, wie wil dat nou niet elke zaterdag heerlijk op het water zijn met de wind door je haren en met een super gezellige groep?! Ook buiten Scouting Hellevoetsluis onderneem ik veel Scouting activiteiten, zo ben ik naar de Wereld Jamboree in Japan geweest wat een grote aanrader is voor iedereen! Ook ben ik vaak op een HIT (Hikes, Interessekampen en Trappersexpedities) te vinden.

Ik heb ook nog een leven buiten Scouting maar Scouting heeft er wel veel invloed op, zo heeft het er voor gezorgd dat ik nu de opleiding maritiem officier doe. Dat is de opleiding tot stuurman of machinist op een zeeschip, daarom ben ik vaak voor een lange tijd ver van huis.