Kookwedstrijden

‘rood-wit-blauw’ pannenkoek

“Wel masters, maar (nog) geen chefs.” Dat was afgelopen zaterdag de conclusie van een van de scoutgs (11-14 jaar) toen hij hun zelfgemaakte maaltje proefde tijdens de jaarlijkse kookwedstrijden van Scouting Hellevoetsluis. De scouts werden die middag door hun leiding uitgedaagd om, binnen het budget, zelf boodschappen voor het avondeten te doen en hiermee het lekkerste ‘rood-wit-blauw’ gerecht te maken. Dit resulteerde onder andere in pannenkoeken met blauwe bessen en zelfs een gezonde stamppot met rode bietjes. Misschien nog geen echte masterchefgerechten, maar wel erg lekker en … oefening baart kunst !

Het bewijs hiervoor is geleverd door de oudere rowans (14-18 jaar) die voor de gelegenheid als echte chefkoks hun eigen loempia’s en dorito-kipnuggets maakten.