Landverkenners ontmoeten Asterix & Obelix

De landverkenners waren helemaal in hun element op het kampterrein van Sint Walrick in de bosrijke omgeving van Nijmegen. Ze hadden al geoefend met het opzetten van de tent, dus het kampterrein was zo ingericht … maar wie kwamen ze daar tegen? Niemand minder dan Asterix & Obelix en dorpsgenoten. Als je terug gaat naar hun tijd dan zijn er geen mobieltjes of andere moderne bezigheden. Nee, ouderwetse spellen waarin met elkaar gestreden wordt wie het beste is in …. dobbelen? Natuurlijk was er weer een uitdagend ruil/handelspel waarin ‘Asterix & Obelix’-geld uitgewisseld werd. Daar worden scouts ook wijs van, maar of ze wijzer waren dan de kampleiding? Nog even over dat kampterrein. Ook dit keer was er tent ergens hoog in de boom gebouwd. Lekker spannend en rustig.

Ze hebben zich heel goed geamuseerd daar in Nijmegen. Alle scoutingvaardigheden zijn goed benut door deze handige landverkenners. De kampleiding had het prima voor elkaar en iedereen heeft genoten. De landverkenners kwamen heel erg moe en heel erg voldaan weer naar huis. Volgend jaar weer!