Luchtverkenners naar de Wash & Go Lelystad

Op 4 april was het weer zover, de Luchtverkenners uit Lelystad organiseerden in samenwerking met het vliegtuigmuseum Aviodrome de vierde Wash & Go.

Met twee auto’s vertrokken we ’s ochtends vroeg rond 9 uur naar Vliegveld Lelystad. Tjerk (je weet wel, de voorzitter!) en Lennard reden de luchtverkenners naar Lelystad , waarvoor veel dank!

Na anderhalf uur rijden kwamen we aan. De kinderen kregen bij de ingang een strippenkaart waarop ze dingen als een suikerspin, een pannenkoek, activiteiten en drinken konden laten afstempelen tijdens de dag en een lijst waarop ze de antwoorden op 80 vragen konden invullen. Die 80 vragen waren verspreid en verstopt over het hele terrein en hadden te maken met de luchtvaart (dat spreekt wel een klein beetje voor zich met al die luchtverkenners).{gallery}09wash{/gallery}
Er waren leuke activiteiten, wedstrijdje paalhangen, een springkussen, mini vliegtuigjes maar er waren vooral heel veel vliegtuigen, van kleine sportvliegtuigjes tot een heuse Boeing 747!

De foto’s van deze geslaagde dag kun je hier terugvinden.

Ben je nog geen lid van scouting en ben je erg benieuwd naar het hoe en wat van de luchtverkenners? Neem dan contact op met de leiding voor meer informatie!