Badenballen maken op Scoutingdag

De weergoden waren Scouting goed gezind afgelopen zaterdag. Precies om 10.00 uur toen de Scoutingdag werd geopend stopte het met regenen en kon er lekker buiten gespeeld worden. Er werd gepionierd (bouwen met touwen en palen), in de haven werd geroeid en gewrikt, op vuurtjes werd popcorn gemaakt en zelfgemaakt luchtballons werden opgelaten. Voor de jongere kinderen waren er buiten allerlei spelletjes te doen en werd in het clubhuis geknutseld. De scouts vanaf groep 7 konden ook petfles schieten. Een plastic fles, deels gevuld met water, werd vanaf een stellage afgevuurd nadat de druk in de fles door middel van een fietspomp was verhoogd. Een spectaculair gezicht, de flessen gingen tientallen meters de lucht in.

{gallery}09scoutingdag{/gallery}

Om dat buitenspelen hongerig maakt konden in het clubhuis in Fort Haerlem  heuse scoutingbonbons gemaakt worden. Dat heet een Badenbal (genoemd naar Lord Baden Powel de oprichter van Scouting) en is gemaakt van havermout, roomboter, suiker, cacao en hagelslag. Met (bijna) schone handen door elkaar kneden, balletjes van maken en die nog eens door de hagelslag rollen en eten maar! En warempel, ze waren nog lekker ook!

Zou jij ook wel eens bij Scouting willen kijken, maar heb je de Scoutingdag gemist? Kom dan op zaterdag tussen 10.00 en 12.00 uur naar ons clubhuis in Fort Haerlem (in de Vesting), dan krijg je een rondleiding en kun je zien wat je zoal bij Scouting kunt doen.