Iscout 2022

Mooie reisverhalen bij Iscout 2022

Zaterdagavond gonste het in en rond het fort. Er is keihard gewerkt aan onze deelname van Iscout. Dit jaar zijn we op de 133e plaats geëindigd! Van de 605 ingeschreven groepen uit binnen- én buitenland.

Circa 30 enthousiaste en creatieve explorers, wildevaarders, pivo’s, loodsen en stamleden hebben ALLE doe-opdrachten (uiteindelijk) gehaald. Dat is een TOP prestatie. Elke goedgekeurde doe-opdracht levert een ‘credit’ op. Voor het beantwoorden van een reisvraag moet eerst een ‘credit’ betaald worden. Vier ijzersterke teams, waarvan één van huis uit, hebben de hele avond reisvragen zitten beantwoorden. Goed beantwoorde reisvraag levert één punt op. Wij hadden 44 goed beantwoorde reisvragen en we hielden nog 25 credits over #133 plaats.

Alle opdrachten waren gaaf. De meest bijzondere was misschien wel de Oekraïense vlag op Plein Fort Haerlem. Die was mensen uit de flat aan de overkant opgevallen. Ze kwamen uit Oekraïne en waren ontroert … wij ook.

De reisvragen waren soms heel makkelijk en soms onmogelijk. Van euforie tot frustatie … heerlijk

Moe maar voldaan ….