Nieuwe coronamaatregelen vanaf 19 december 2021

Na de aanscherpingen van de coronamaatregelen die de overheid op 18 december heeft aangekondigd, zijn de richtlijnen vanuit Scouting Nederland daar opnieuw op aangepast. Op basis van deze maatregelen heeft Scouting Nederland het factsheet ‘Maatregelen tegen het coronavirus’ aangepast.

Wat betekent dat voor onze opkomsten en ontmoetingen bij Scouting Hellevoetsluis?

• We hebben eerst twee weken vakantie. Er zijn geen opkomsten tot 7 januari 2022.
  • De opkomst van 8 januari kan alleen buiten door gaan voor onze jeugdleden (t/m explorer leeftijd)
  • Als alternatief kan door de speltak besloten worden tot de bekende en succesvolle online opkomsten of thuisopdrachten.
  • Bevers, welpen, scouts en explorers tot 18 jaar en de leiding van deze speltakken hoeven géén QR-code te laten scannen bij hun speltakopkomsten.
  • Ouders mogen niet komen kijken.
  • Leden, vrijwilligers van 18 jaar en ouder (die niet actief zijn bij een opkomst) zijn bij binnenkomst in het Fort of op Oosterland verplicht de QR-code te laten scannen.
  • Bijeenkomsten, vergaderingen en trainingen zijn online.
  • Binnen wordt een mondkapje gedragen door mensen van 18 jaar en ouder bij in-activiteit.

Houd aandacht voor de basisregels

We vragen eenieders begrip bij de uitvoering van deze maatregelen door onze vrijwilligers.

Bestuur Scouting Hellevoetsluis, 19 december 2021