Scouting en de coronamaatregelen (update 26 januari 2022)

Een groot dankjewel aan iedereen voor alle flexibele oplossingen die gevonden worden binnen de kaders van de coronamaatregelen. Een dankjewel ook aan onze leden en hun ouders/verzorgers die flexibel met ons meebewegen. Het is geweldig dat Scouting daardoor eigenlijk al die tijd door kan gaan. Daarbij realiseren wij ons dat er vrijwilligers en oudere leden zijn die we minder zien. We missen ze en hopen dat we snel iedereen weer zonder aarzeling kunnen verwelkomen bij Scouting.

Na de versoepelingen van de coronamaatregelen vanaf 26 januari is meer mogelijk. De richtlijnen vanuit Scouting Nederland zijn daar opnieuw op aangepast in het factsheet en wij onze richtlijnen

Wat betekent dat voor onze opkomsten en ontmoetingen bij Scouting Hellevoetsluis?

• De opkomsten voor onze jeugdleden gaan gewoon door.
  • Bevers, welpen, scouts en explorers tot 18 jaar en de leiding van deze speltakken hoeven géén QR-code te laten scannen bij hun speltakopkomsten.
  • Ouders mogen weer komen kijken maar moeten wel een geldige QR code laten zien en afstand houden. Binnen dragen ze een mondkapje..
  • Leden, vrijwilligers van 18 jaar en ouder (die geen taak hebben) zijn bij binnenkomst in het Fort of op Oosterland verplicht de QR-code te laten scannen.
  • Bijeenkomsten, vergaderingen en trainingen zijn online.
  • Binnen wordt een mondkapje gedragen door mensen van 18 jaar en ouder bij in-activiteit.

Houd aandacht voor de basisregels

De speltakleiding houdt hun leden op de hoogte hoe de opkomsten door gaan.

Blijf gezond en geniet van je avonturen bij Scouting!

Bestuur Scouting Hellevoetsluis