Nieuwjaarsduik 2017 was voor bikkels !

De Nieuwjaarsduik 2017 gaat de boeken in als ééntje voor bikkels.

Met een koude wind in het gezicht stonden ca. 130 deelnemers achter het lint te wachten tot Burgemeester Junius het lint doorknipte … en weg waren ze. Met opgewarmde spieren door de warming-up verzorgd door twee leuke dames van The Health Factory en een warme Unox muts op het hoofd renden de deelnemers naar het water van het Haringvliet. De redders van de Helvoetse Reddingsbrigade stonden hun al in het koude water op te wachten, maar de ontmoeting was van korte duur want de terugkeer uit het water ging net zo snel op zoek naar een warme handdoek of badjes en natuurlijk de warme erwtensoep.

Wat een leuke sfeer is het toch op z’n nieuwjaarsdag. De dag begon stil … door de mist was de waterlijn bijna niet zichtbaar, maar tegen de tijd dat de vrijwilligers van Scouting Hellevoetsluis en de reddingsbrigade alles hadden klaargezet was het zicht veel beter en terwijl een lekker muziekje speelde meldden de eerste deelnemers zich.

Er kwam ook veel publiek kijken om met respect en verwondering te keken naar de dapperen. Er waren twee winnaars voor de ‘beste outfits’. De deelnemer die als een jonge heer te water ging won een maand gratis sporten bij The Health Factory en de twee prinsessen wonnen de koffie met wat lekkers bij Cape Helius.

De samenwerking met de Helvoetse Reddingsbrigade, Cape Helius, The Health Factory was weer bijzonder prettig. Eén tegenvaller was er wel: door de lichte regen kon de Japanse drumband Taiko niet spelen. Ze waren er wel, dus heel erg bedankt voor jullie komst. Met dank aan de vrijwilligers van Scouting Hellevoetsluis voor deze geslaagde vroeg actie dit jaar.

Op de website staan een paar leuke foto’s die gemaakt zijn en hier is het filmpje te bekijken.