Orca’s groeien gestaag

Onze orca’s groeien niet alleen in lengte maar ook in aantal. Ze begonnen na de zomer met vijf orca’s maar inmiddels zijn het er al acht. Verdeeld over twee bakken, lees twee vletten, is er nog steeds voldoende plek voor nieuwe orca’s. Deze stoere jongens en meisjes werken in de wintermaanden aan hun theorie en scoutingvaardigheden. Theorie? Scouting is toch buiten actief zijn? Jazeker ook, maar als je strakjes het water op gaat is het wel de bedoeling dat je weet wat de verkeersregels op het water zijn, dat je weet hoe je eigen boot in elkaar zit en hoe alles heet. Voordat je de haven uitvaart moet je eerst met elkaar jouw vlet optuigen en dan … gooi maar los … wrikkend de haven uit … en hijs de zeilen! Wie gaat het eerste aan de helmstok zitten?

Orca’s gaan onder leiding van het enthousiaste leidingteam dit avontuur aan! De orcaleiding bereidt de orca’s goed voor om strakjes met elkaar te gaan varen. Ze stappen ook nog mee aan boord, maar de orca’s zeilen zelf.  Wil jij ook mee het water op met onze orca-leiding? Mail Anneke dat je een keertje mee wilt doen: administratie@scoutinghellevoetsluis.nl