Oudervertegenwoordiging

Ouders betrekken

Officieel

Bij Scouting Hellevoetsluis staat in de statuten en bij Scouting Nederland in het Huishoudelijk Reglement dat van elke leeftijdsgroep één afvaardiging deel neemt aan de groepsraad. Bij minderjarige leden is deze afvaardiging een wettelijke vertegenwoordiger van deze leeftijdsgroep. De groepsraad is zoiets als een Algemene ledenvergadering, waarin meegedacht, meegepraat en meegestemd wordt over bijvoorbeeld de begroting, de jaarrekening en benoemingen.

Dat betekent dat bij de bevers, welpen, scouts en explorers er één oudervertegenwoordiger is. Dat zijn:

• bij de bevers:  Remko Kap (vader van bever Zoya)
  • bij de welpen:  Samantha Schneider(moeder van welp Niels bij de Dahinda Horde)
  • bij de scouts:  Erzi Bakker (moeder luchtverkenner Cas)
  • bij de explorers: is een vacature …. Binnenkort volgt hier meer informatie.

Onofficieel

Deze oudervertegenwoordigers krijgen bij ons een kijkje achter de schermen. Zij zijn opgenomen in de verzendlijst van het kader. Dat betekent dat ze mee kunnen lezen met alle mailberichten aan deze verzendgroep. Naar aanleiding daarvan kunnen zij vragen stellen of suggesties doen.

Ook kunnen ze natuurlijk door andere ouders aangesproken worden met vragen die er leven. De ervaring leert dat ouders naar de leiding gaan van de speltak waar hun kind is ingedeeld, maar ze kunnen dus ook terecht bij deze oudervertegenwoordigers. Omgekeerd kunnen oudervertegenwoordigers informatie die zij ontvangen weer doorspelen naar ouders.

Het is onze bedoeling om zo transparant mogelijk inzicht te geven in de organisatie van de vereniging waar de kinderen lid van zijn.