Overzwemmen op Fort Haerlem

Bevers, welpen, scouts en één explorer zwemmen over

Overzwemmen, overvliegen: er zijn verschillende benamingen voor de jaarlijks terugkerend overstap die bevers, welpen, scouts, explorers en roverscouts maken naar hun nieuwe leeftijdsgroep. Afgelopen zaterdag, 13 september, vond na de zomervakantie het overzwemmen van bevers, welpen, scouts en één explorer plaats achter Fort Haerlem. Na de gezamenlijke opening kregen alle kinderen die naar een nieuwe speltak gingen een kleine uitdaging. Van elk speltaksymbool was een puzzel gemaakt die ze moesten oplossen. De wind maakte dit extra lastig. Na goed samengewerkt te hebben is het iedereen uiteindelijk gelukt de puzzel zo goed mogelijk neer te leggen. Hierna werden de kinderen door hun nieuwe speltak verwelkomd.

Alle speltakken gaan in hun nieuwe samenstelling weer een leuk scoutingjaar tegemoet. We bedanken Micha voor de organisatie van dit overzwemfeestje.