Pas op! Draak gezien!

Alle meiden van Scouting Hellevoetsluis moesten goed op hun tellen passen tijdens het Sint Joris-feest zaterdag 16 april, want er was niemand minder dan een echte draak op jacht naar een lekker hapje.

De jeugdleden van Scouting Hellevoetsluis verzamelden zich zoals elk jaar weer om een groot kampvuur, om samen naar het verhaal van Joris en de draak te luisteren. Dit keer konden ze in hun zelfgemaakte stomme film (zonder geluid dus) zien hoe lang, lang geleden een stad zo groot als Hellevoetsluis werd lastiggevallen door een draak. Om de draak tevreden te houden bedacht de koning een plan: hij zou elk jaar een meisje opofferen aan de draak. Het bleek een succesvolle gewoonte en daarom gingen ook afgelopen zaterdag weer de namen van alle aanwezige meiden in de ton. De koning trok een naam, maar zag tot zijn schrik dat dit jaar de prinses aan de beurt was. In paniek riep hij alle ridders in het land op om zijn dochter te redden. Helaas durfde niemand het tegen de draak op te nemen. Maar gelukkig was daar Joris die – net als een goede scout – heel dapper en behulpzaam was. Na een hevige strijd wist hij de prinses uit de klauwen van de draak te redden. En nadat Joris ook traditiegetrouw de draak versloeg, werd er door de scouts gezongen, gedanst en gejuicht. Verlost van de draak: wat een feest bij Scouting Hellevoetsluis!