Scouting gestart in de Bijlmer

Vandaag is met een feestelijke installatie de Majoor Bosshardtgroep gestart in de Bijlmer in Amsterdam. De Scoutinggroep Majoor Bosshardt maakt onderdeel uit van Leger des Heils Scouting. Na een introductiemaand zijn er vandaag 25 kinderen officieel gestart als welpenhorde. De welpen hebben elke woensdagmiddag opkomst.

Het Leger des Heils staat bekend om haar werk voor mensen die het niet zo breed hebben. Daarom wil het Leger des Heils, samen met Scouting Nederland, de uitdaging aangaan om kinderen die weinig of geen mogelijkheden hebben om lid te worden van een club of vereniging, toch het Scoutingspel te laten spelen.

Amsterdam Zuidoost

Het eerste resultaat van dit project is de groep die vandaag in Amsterdam Zuidoost is geïnstalleerd; de Majoor Bosshardt groep. Een mooie kans voor veel kinderen in de wijken in Amsterdam Zuidoost om zich door uitdagende Scoutingactiviteiten persoonlijk te ontwikkelen. In de toekomst zullen nog meer nieuwe groepen van de vereniging volgen.

Meer info? Check http://www.legerdesheils.nl/scouting-majoorbosshardt

Lees verder op de site van Scouting Nederland