Scouting Hellevoetsluis investeert in vrijwilligers

In samenwerking met Stichting Push, Centrum voor Vrijwilligerswerk Hellevoetsluis, heeft Scouting Hellevoetsluis op zaterdag 16 juni een training met de onderwerpen ADHD-Autisme en Pesten georganiseerd. Aan deze training konden zowel vrijwilligers van Scouting Hellevoetsluis, alsook vrijwilligers van andere organisaties deelnemen. Dit resulteerde in een totaal van 24 inschrijvingen van enthousiaste vrijwilligers die graag hun professionaliteit in het werken met jeugd en jongeren willen vergroten. Vanuit Stichting Push kwam Wim Jansen speciaal langs om de deelnemers welkom te heten en de samenwerking met Scouting te benadrukken. Hij gaf elke deelnemer een tasje met inhoud en benadrukte nog het vrijwilligersfeest dat op 14 juli wordt georganiseerd.

Bij Scouting Hellevoetsluis spelen elke week meer dan 200 jeugd- en jongeren in de leeftijd van 5-21 jaar onder toeziend oog van zo’n 40 vrijwillige leid(st)ers. De vereniging biedt ieder kind een veilige en leerzame speelomgeving en biedt uitdagende activiteiten voor jongeren. Investeren in cursussen voor vrijwilligers is nodig als je met zoveel verschillende kinderen te maken hebt en het leuk wilt houden voor iedereen. Ook de vrijwilligers zelf vinden het belangrijk dat ze bijvoorbeeld pestsignalen kunnen opvangen. Scouting biedt veel kennis op het gebied van jeugd- en jongerenwerk en wil dit graag delen met andere verenigingen in Hellevoetsluis. De samenwerking met Stichting Push zal daarom in het najaar nog vervolg krijgen.