Scoutingcursus Hart voor Sport

alt

Zaterdag 6 april voeren de kinderen die deelnemen aan de Scoutingcursus van Hart voor Sport mee met onze Zeeverkenners.

Begin april is traditioneel het omvaarweekend van de waterscouts. De vletten, in de winter onderhouden in een loods, worden via Haringvliet en Spui omgevaren naar de thuishaven aan het Brielse Meer in Oosterland. De kinderen van Hart voor Sport stapten aan boord op Zeeverkennerscentrum De Visserij …

… en zeilden in een uur of drie onder de Hartelbrug door naar Zeeverkennercentrum Oosterland. Bij het instappen nog zenuwachtig: “Ik heb nog nooit in een boot gezeten”, kwamen ze enthousiast zwaaiend en zelfs aan het roer, aan op Oosterland. Daar konden ze zich opwarmen bij een kampvuur en werden de hamburgers van de barbecue verslonden. Want zeilen maakt hongerig tenslotte.

De 17 kinderen die zich voor de Scoutingcursus hadden opgegeven, maakten al kennis met onze Landverkenners en Amfibiën. Afgelopen zaterdag waren ze te gast bij de Luchtverkenners, waar ze uitbundig hebben gevliegerd, boven een kampvuur lekkernijen hebben opgewarmd en petflessen hebben afgeschoten.

Deze kinderen vormen een eigen groep met eigen enthousiaste leiding, t.w. Mirjam, Suzanne, Joris en Liselotte (en zelfs een eigen daskleur: rood). Ze gaan steeds op bezoek bij de verschillende speltakken van hun leeftijd en zijn te gast bij activiteiten die Scouting Hellevoetsluis in deze periode organiseert. Op deze manier krijgen de kinderen een goede indruk van scouting en hoe leuk het elke week is uitdagende spellen met elkaar te spelen in de oude vertrouwde scoutingtraditie. De komende weken doen ze mee met de Kookwedstrijd en Sint Joris en sluiten ze oo 27 april de scoutingcursus af met een eigen opkomst.

Klik op ‘foto’s’ boven aan de pagina, voor leuke foto’s van hun bezoeken aan de speltakken.