Sint Joris in de sneeuw

Elk jaar vertellen we elkaar het verhaal over Sint Joris en de draak rond een groot kampvuur. Dit jaar was het niet Sint Joris die de draak versloeg maar Jorina die een moederdraak met babydraakje te hulp schoot en voorkwam dat het drakenvuur de huizen in de Vesting zou afbranden. Het verhaal is door alle scouts prachtig uitgebeeld rond het grote kampvuur achter Fort Haerlem. Een prachtige zonsondergang scheen over het de bunkers tot uit een donkere wolk ineens wat sneeuw naar beneden dwarrelde. Het mocht de pret niet drukken. Er is luid gezongen, muziek gemaakt, gedanst en voorgedragen. Na de warme chocolademelk gingen de bevers en welpen naar huis en bleven de scouts en explorers nog gezellig rond het kampvuur zingen en dansen. Volgend jaar weer !