Sint Joris rond de beeldbuis

Het is een prachtige traditie om het Sint Joris verhaal te vertellen en uit te beelden. Er wordt een groot kampvuur voor aangemaakt en alle leden zitten er om heen. Er is muziek, er kan gezongen en gedanst worden. En na afloop blijft de oudere jeugd nog lang hangen rond het kampvuur.

Dit jaar was er ook een nieuwe draak gemaakt en zou haar entree maken. Hoe anders kan het lopen. In de strijd tegen corona mogen we niet bij elkaar komen. Toch is het verhaal van Sint Joris verteld en uitgebeeld. Niet rond het kampvuur maar rond de computer. En hoe! De jongste scouts kregen het verhaal eerst te zien en te horen. Even aanmelden met de juiste link en ja hoor, daar waren de koning, de koningin, de prinses, joris en de draak … en zelfs een kampvuur. Het verhaal werd prachtig verteld, de bevers en welpen zaten aan het beeldscherm gekluisterd. Er kon ook naar hartelust meegezongen worden …. en eerlijk gezegd, het klonk voor geen meter via al die microfoontjes maar het was hartverwarmend. Voor de scouts en explorers werd even later ook Sint Joris verhaal verteld maar dan in een veel spannender versie … en wat was die draak goed! Maar Joris was beter … het verhaal liep (natuurlijk) goed af en de oudere jeugd kon dan ook na afloop – online – bij een hapje & drankje nagenieten.

Sint Joris 2020 was om nooit te vergeten!