Sluit je ogen even

Sluit je ogen even en mijmer mee hoe het is om in 2021 weer heerlijk onbezorgd jouw scoutingvrienden te ontmoeten bij gave opkomsten. Iedereen komt weer tegelijk naar de opkomst en de bevers, welpen, amfibieën, landverkenners, luchtverkenners, orca’s, zeeverkenners, wildevaarders, rowan-sherpa’s lopen in en rond Fort Haerlem chaotisch door elkaar heen. Ouders lopen nog even naar binnen voor een praatje met het leidingteam. In het leidinglokaal word je met een grap en een glimlach verwelkomd door het barteam dat een warm kopje koffie of thee voor je inschenkt. Het zit er al weer vol met bestuursleden en andere vrijwilligers die allemaal druk door elkaar heen praten. Er worden volop plannen gemaakt voor leuke scoutingactiviteiten. De loodsen en pivo’s zien elkaar weer bij leuke opkomsten en uitstapjes! Stamleden ontmoeten elkaar bij oer-gezellige opkomsten, gewoon omdat het kan. Praktijkbegeleiders lopen in en uit om samen met nieuwe en ervaren leiding aan de slag te gaan voor hun persoonlijke ontwikkeling en het bedenken van uitdagende programma’s. In de webagenda 2021 staan de bijzondere scoutingactiviteiten ingepland. In februari de Baden Powell-opening, in maart gaan we collecteren voor Jantje Beton en klussen bij NL Doet, in april is er weer Scout-It-Out en hijsen we de vlag voor Koning Willem-Alexander, in mei staan we met z’n allen stil bij de Dodenherdenking, in juni komen alle welpen uit de regio samen bij de Jungledag en gaan de zeeverkenners tijdens de 12-uurs een nachtje doorhalen op het water en in juli gaan we allemaal op kamp! Dat zijn onze voornemens voor 2021! Of het ook allemaal door gaat is natuurlijk afhankelijk of de coronamaatregelen snel en veilig afgebouwd kunnen worden … ‘fingers crossed’.