Sponsoring portofoons

Cuna doneert een set van zes TK3180 Kenwoord portofoons aan Scouting Hellevoetsluis. De portofoons worden gebruikt om kinderen in de leeftijd van 10 tot 14 jaar iets te kunnen vertellen over communicatie.

Daarnaast wordt er jaarlijks wereldwijd het JOTA/JOTI evenement georganiseerd waarbij er internationaal met diverse scoutinggroepen wordt gecommuniceerd over de ether en via het internet. Tijdens JOTA/JOT vertelt de leiding hoe radiocommunicatie werkt over korte en lange afstanden. De portofoons spelen hierbij dan een grote rol in een spel waarbij wordt ontdekt wat half-duplex en full-duplex inhoud en wat dit betekent voor hun eigen mobiele telefoons.

De portofoons kunnen ook gebruikt worden als communicatiemiddel tijdens andere evenementen waar Scouting Hellevoetsluis bij aanwezig is, zoals Vestingdagen e.d.

Cuna bedankt!

alt Amfibie scouts laten de nieuwe portofoons zien.