Stichting Leergeld Voorne-Putten

alt

“Alle kinderen mogen meedoen”, is het motto en doel van deze stichting om kinderen uit gezinnen met een laag besteedbaar inkomen in staat te stellen volwaardig deel te nemen aan de samenleving. Scouting Hellevoetsluis wil graag alle kinderen in de gelegenheid stellen lid te worden en deel te nemen aan activiteiten en probeert de kosten zo laag mogelijk te houden. Voor mensen met een minimum inkomen kan het moeilijk zijn de contributie of bijdragen aan speciale activiteiten te betalen. Velen zijn er mee bekend dat het mogelijk is voor deze kosten een bijdrage te vragen aan de gemeente via het Sport- en Cultuurfonds. Het bestaan van Stichting Leergeld Voorne-Putten is minder bekend.

Ook al werken we met vrijwilligers, toch ontkomen we er niet aan kosten te maken voor een veilig en vertrouwd aanbod van scoutingactiviteiten.

De doelstelling van Stichting Voorne-Putten betekent dat zij gezinnen met een laag besteedbaar inkomen financieel helpen om deel te nemen aan een sociaal-culturele activiteiten: een sportvereniging, jeugdvereniging, muziekles e.d. In beperkte mate helpen zij hen ook deel te nemen aan schoolactiviteiten zoals schoolreisjes e.d.. Zie ook http://www.leergeld.nl/hulpaanvraag.

Stichting Leergeld is er voor alle inwoners van Voorne en Putten. Er wordt samengewerkt met de gemeente in het kader van het sport- en cultuurfonds. Financiële steun kan via beide wegen verstrekt worden en via Stichting Leergeld rechtstreeks betaald worden aan de organisatie waar het kind lid van is. Heeft u een minimum inkomen, of kent u iemand met een minimum inkomen, schroomt u dan niet o te onderzoeken of deze sticting iets voor u kan betekenen. Op het prikbord in de hal van het Fort hangen enkele folders.