Vacatures & wachtlijst

Elke week komen er kinderen en hun ouders naar Fort Haerlem om te kijken of ze op scouting kunnen. Geweldig is dat steeds weer om te ervaren. Ze kunnen dan altijd even ‘snuffelen’ en ervaren zo of het inderdaad net zo leuk is als ze gedacht hadden. Een mooie manier om wederzijds kennis te maken. Daarna volgt dan vaak de inschrijving en wordt er gekeken of er plaats is.

Op dit moment moeten we nieuwe bevers en en soms ook welpen of scouts teleurstellen. We hebben namelijk een wachtlijst bij de bevers, de welpen Rimboe Horde en welpen Voornse Trekkers Horde en bij de amfibieën. Dat is ook goed uit te leggen, want het aantal leden in een speltak is afhankelijk van hoeveel leiding bij de speltakken is. Daar tornen we niet aan, want de ervaring leert dat wanneer er teveel kinderen zijn op een klein leidingteam dat ten koste gaat van het spelplezier van lid en leiding.

Zodra er weer wat ruimte is bij een speltak, worden kinderen van de wachtlijst weer bij de speltakken geplaatst. We werken ijverig aan oplossingen, maar die zijn niet 1-2-3 gerealiseerd. We vragen iedereen zelf ook te kijken of je het misschien leuk zou vinden leiding te worden of misschien weet je iemand die dat wel zou willen doen. Voor meer informatie kun je mailen met Laura, één van onze groepsbegeleiders.