Scoutsleiding

Onze scoutinggroep heeft een enthousiast leidingteam. Deze bestaat uit mensen die weten wat scouting voor je kan betekenen. Zelf vaak opgegroeid binnen scouting of als zij-instromer enthousiast gemaakt voor scouting. Velen hebben jarenlange ervaring in het leiding geven, sommigen zijn nieuw en verkennen de mogelijkheden.

In de loop van 2016 zijn vier ervaren scoutingleiding aan de slag gegaan als groeps- en praktijkbegeleiders. Zij helpen de leidingteams om te werken aan vaardigheden of door samen te kijken naar groeimogelijkheden. Dat doen ze voortvarend met handige kwalificatie-gesprekken en het aanbod van nuttige trainingen. Ook gaan ze aan de slag om nieuwe leiding op een leuke manier kennis te laten maken met Scouting Hellevoetsluis en de mogelijkheden die er zijn.

In 2017 gaan ze daar zeker verder mee en ligt er nog een belangrijke uitdaging, namelijk het invullen van belangrijke vacatures voor enthousiaste leiding. Zo zijn we bij de bevers en welpen hard op zoek naar nieuwe leiding. Wanneer we nieuwe leiding hebben, kunnen we ook weer nieuwe leden bij de bevers en welpen Rimboe Horde en Voornse Trekkers Horde verwelkomen. Lijkt het je leuk leiding te worden of weet je iemand die dat leuk lijkt, neem dan contact op met laura@scoutinghellevoetsluis.nl