Wat doen we allemaal bij de Orca’s?

Wat leuk dat je wilt weten wat we nu zoal doen op zaterdag!

zeilen

Natuurlijk is het, het leukste om langs te komen om zelf te ervaren wat we allemaal doen, maar ter voorbereiding hieronder wat informatie in het kort.

Tijdens de zomermaanden (april t/m oktober) zijn we in Brielle te vinden waar we met lelievletten zeilen op het Brielse Meer. De opkomsttijden zijn dan van 09.30 tot 12.30. Samen met de andere Orca’s gaan we spellen doen waardoor je de basis van het zeilen leert. Natuurlijk gaat er een leiding mee met een vaarbewijs zodat het allemaal veilig gebeurt. We zullen uitleggen hoe je een vlet klaar maakt om te gaan zeilen, welke regels er zijn op het water, hoe alles heet aan boord van een vlet en welke knopen je waar voor nodig hebt.

vuur maken

In de winter houden we onze opkomsten op het Fort in Hellevoetsluis. Onze opkomsttijden zijn dan van 10.00 tot 13.00. In de winter gaan we aan de slag met de theorie van het zeilen en het onderhoud aan de boten, waarbij wij alles onderhouden van hout. Samen met de ouders is dit zo gebeurd!

Samen met de andere Orca’s gaan we ook aan de slag met insignes, zoals Gezondheid & Veiligheid, Uitdagende Scoutingtechnieken, Samenleving en Buitenleven. Wat het precies inhoudt, is elke keer weer een beetje anders en dus ook een verrassing!

Aan het einde van elk seizoen gaan we altijd op zomerkamp (eerste week van de zomervakantie). Dat is natuurlijk waar we het hele jaar naar uitkijken! Meestal is dat een kamp met alleen onze speltak, maar 1 keer in de vier jaar gaan we op kamp met alle waterscouts van heel Nederland! Super gaaf natuurlijk met zoveel tenten en boten bij elkaar!

Groepsfoto ZoKa 2017

Kom gerust een keer langs om te kijken of de Orca’s iets voor jou is.

Als je het van tevoren doorgeeft dat je komt, kijken we naar je uit!