Wat doen we bij de Voornse Trekkers Horde?

Wat leuk dat je wilt weten wat we allemaal doen.

Jullie kennen vast wel het verhaal van Jungleboek. Mowgli die samen met Shanti in de jungle woont en allelei jungledieren als vrienden hebben. Wij als leiding hebben dan ook allemaal een junglenaam en stellen onszelf graag aan je voor!

Op zaterdags van 10.00 tot 12.00 uur hebben wij opkomst. Nu zul je denken “opkomst”? Dit betekend dat we dan als welpenhorde bij elkaar komen. Vanaf 9.45 zijn alle kinderen welkom in ons lokaal, dit noemen wij ons wolvenhol. De kinderen heten daar welpen. Om 10.00 uur gaan we van start. We beginnen met de opening. Staand in een kring zegt een welp de welpenwet op en zeggen we samen het openingslied op. Hierna gaan we aan de slag in de verschillende spelgebieden.

groot junglekaart

Alles wat we met onze welpenhorde doen speelt zich af in de jungle van Mowgli en Shanti. In de jungle hebben we verschillende spelgebieden.

Tijdens de opkomst gaan we naar een aantal van deze gebieden om nieuwe dingen te leren. Het kan dus zijn dat je tijdens een opkomst lekker naar buiten gaat en de omgeving met spoorzoeken gaat verkennen. De volgende keer kan het zijn dat je iets gaat maken met papier, hout of touw. Ook een leuk spel binnen of lekker buiten rond het Fort mag dan niet ontbreken. Kortom we maken er een echte uitdaging van. Tussendoor is er natuurlijk ook tijd voor wat drinken en wat lekkers.

Rond 11.50 uur gaan we afronden en is het tijd voor de sluiting. Ook hier komen we weer samen in het wolvenhol. We staan met zijn allen in de kring en sluiten met een afscheidslied. Een weekje is maar kort, dus we zien elkaar snel weer terug!

Dit was in het kort wat we tijdens de opkomsten doen.

Natuurlijk gaan wij ook op kamp. Dit is toch wel het hoogtepunt van het jaar. Altijd een groot avontuur!

We hebben echter ook speciale opkomsten. Deze opkomsten zijn extra speciaal omdat we dan b.v. met de hele Regio bij elkaar komen. En dan zijn we echt met een heleboel welpen bij elkaar. Heel gezellig en zeker uitdagend. We doen natuurlijk ook speciale opkomsten rond de feestdagen en hebben we ook speciale opkomsten die alleen voor Scouting Hellevoetsluis zijn. Denk aan de Jota-Joti, Scout-It-Out en vriendjes en vriendinnetjesdag. Teveel om op te noemen!

Het leukste is om het zelf allemaal te komen bekijken en beleven. Je kunt altijd langskomen tijdens de opkomsten. Als je je van te voren even aanmeldt, dan weten we dat je komt!