We gaan zorgvuldig met persoonsgegevens om

Als Scoutingorganisatie verwerken wij persoonsgegevens om onze groep te kunnen organiseren, activiteiten te organiseren en contact te hebben met onze leden. Deze gegevens worden opgenomen in het ledenadministratiesysteem Scouts Online, kortweg SOL. Als lid heb je zelf altijd inzicht in je eigen gegevens en heb je de mogelijkheid deze te bewerken of gegevens af te schermen. In het Privacy Beleid van Scouting Nederland dat na te lezen is op www.scouting.nl/privacy staat omschreven hoe we met de gegevens om gaan. Meer specifiek wordt in het Privacy Beleid van Scouting Hellevoetsluis uitgelegd dat we toestemming vragen voor aanvullende gegevens en hoe we daar mee om gaan.

Naar aanleiding van het Privacy Beleid zullen we anders om moeten gaan met het vragen om gegevens. Zo merken we dat in het gebruik van whatsapp groepen bij de speltakken. We kunnen niet zomaar mensen toevoegen. Er zal eerst toestemming gevraagd worden door een uitnodiging te sturen voor de whatsapp groep en iemand er zelf voor kiest wel/niet deel te nemen. We gaan ervan uit dat in de bestaande whatsapp groepen alle deelnemers akkoord gaan. Ook het ledenformulier is herschreven en voldoet aan de nieuwe regelgeving omtrent het omgaan met persoonsgegevens.

Wie in de toekomst geen nieuwtjes meer wil ontvangen over Scouting Hellevoetsluis, kan zich onder aan deze nieuwsbrief afmelden.